Kategorie: Auto & Předpisy; Vložil Edita Stiborová 19.4.2010 v 23.09
Základní
|
Obec |
Jednoproudá komunikace |
Víceproudá komunikace |
Dálnice |
Auto a motocykl |
30mph (48kph) |
60mph (96kph) |
70mph (112kph) |
70mph (112kph) |
Auto tahající přívěs či karavan |
30mph (48kph) |
50mph (81kph) |
60mph (96kph) |
60mph (96kph) |
Povolený limit je 80mg/100ml.
Maximální pokuta za řízení pod vlivem alkoholu je 6 měsíců ve výkonu trestu, 5 tisíc liber pokuty a zákaz řízení po dobu 12 měsíců.
Nápis: „Staying for 1 hour. No return withing 2 hours“ znamená, že na daném místě můžete parkovat po dobu jedné hodiny, a poté se na stejné místo nemůžete vrátit v následujících dvou hodinách.
Parkovat můžete i v prostisměru. Vidíte-li tedy volné místo podél vozovky na druhé straně, můžete k němu sjet přímo.
Dejte si pozor ve velkých parkovních domech, kde se občas řídí na pravé straně „vozovky“…
Jak je již uvedeno výše, pravidlo pravé ruky neplatí. Jediným pravidlem je, že obdočujte-li doprava, dáváte přednost protijedoucím vozidlům. „Dej přednost v jízdě“ pak značí cedule „Give way“, trojúhleník na vozovce nebo dvojitá přerušovaná čára na vozovce. Před cedulí „Stop“ a nepřerušovanou bílou čárou musíte zastavit.
Některé světelné křižovatky mají před semafory červeně vyznačený prostor pro cyklisty. Musíte zastavit ještě před ním a umožnit přijíždějícím cyklistům se před vás seřadit.
Kruhový objezd je v Anglii častým řešením křižovatek, naleznete je úplně všude.
Nezapomeňte dávat přednost zprava.
Většina objezdů je složena ze dvou a více jízdních pruhů, takže se už před vjezdem na něj ujistěte, kam se máte zařadit – pár metrů před objezdem naleznete cedule s výpisem měst. Nápisy názvů měst či silnicí, kam příslušný jízdní pruh vede, je často napsán i na vozovce. Jestliže pruh, kterým jste chtěli vyjet, minete, raději si objezd ještě jednou objeďte. Nebo naopak, jste-li ve vnějším pruhu, který vás z objezdu vyvede, přestože vy jste chtěli pokračovat k výjezdu jinému, raději z objezdu vyjeďte a při nejbližší možné příležitosti to otočte zpět. Jedete-li trasu poprvé, určitě doporučuji na objezdu nespěchat a pečlivě sledovat nápisy, kam co vede…
Některé objezdy jsou signalizované semafory.
Objíždíte-li objezd, měli byste signalizovat blinkrem doprava. Doleva pak signalizujete jakmile minete poslední výjezd před tím vaším. Spousta řidičů signalizaci zanedbává a tím pádem všichni řidiči, kteří na objezd chtějí vjet, musejí vyčkávat na to, až přesně uvidí, kam se jaké auto zařadí či kudyma vyjede. Kdežto čekáte-li na vjezd a přijíždějící auto naznačí, že bude před vámi odbočovat, vy už bezpečně můžete na objezd vjet. Vhodná signalizace rozhodně napomůže plynulosti dopravy.
Některé silnice mohou být velmi úzké. Ty pak naskýtají umučení pro pasažéra, protože když se řidič vyhýbá protijedoucímu auto, pasažér má dojem, že skončí v příkopu. Kupodivu se na to dá zvyknout.
Nicméně při jízdě mimo obec dbejte zvláštní opatrnosti. Silnice se zúžují nečekaně, často skýtají i zatáčky či mosty, které nejdou vidět a kolikrát se silnice zúží na prostor pouze pro jedno vozidlo. Jestliže proti vám pak jede druhé vozidlo, užijte „passing place“ – tj. prostor na levé straně vozovky. Je-li na vaší straně, sjeďte tam a vyčkejte až vás druhý řidič mine a naopak.
Občas se setkáte i s cestami, přes které jen tak proudí potok či menší řeka. To je běžné a od vás se očekává, že to projedete.
Za dálniční známku jako takovou se neplatí. Poplatky se platí pouze za dálnici M6 (které se však můžete vyhnout a jet jinudy) a za užití některých mostů či tunelů. Za užití platíte na místě – tj. např. před mosty v budkách s výběrčími.
Jednotlivé ceny zjistíte kliknutím na odkaz
Dálniční známka:
Poplatek za využití tunelu:
Poplatek za přejezd po mostě:
Policie x porušování předpisů
Dopravní předpisy se vztahují na všechny řidiče nehledě na to, zda řídíte UK nebo EU vozidlo. UK policie však přiznává, že mají s trestáním cizich řidičů problém a předává individuální pravomoc veliteli daného policejního okrsku. V závažných případech může dojít k okamžitému zatčení řidiče a následujícího dne pak k soudnímu přelíčení.
Před prvním pokusem jízdy na levé straně vozovky, budete mít určitě obavy, zda se dokážete přemístit z bodu A do bodu B, aniž byste se vystavili nadávkám a zvednutému prostředníčku ostatních řidičů nebo dokonce nezpůsobili nehodu… Před samotným řízením se tedy doporučuji svést s kamarádem, autobusem, nebo si trasu projet na kole, abyste si na řízení na levé straně trochu navykli a seznámili se se základními pravidly.
Řízení na levé straně vozovky či užívání levé ruky při řazení se však jeví hrůzostrašněji než ve skutečnosti je. Řazení by vám mělo brzy přijít automatické a co se týče provozu, tak prostě jednoduše kopírujete ostatní řidiče. Pravděpodobně vás nenapadne vjet do prostisměru, kde vidíte přijíždět nějaké vozidlo…
Angličani, alespoň tedy na východě a severu Anglie, jsou mnohem klidnější než Češi takže zaváháte-li či uděláte nějaké faux pas, většinou vám to projde. Já si takto jela na pravé straně vozovky a to na vzdálenost asi 2km a dokonce minula policejní stanici. Naštěstí to bylo na vesnici a v době poledne, takže provoz tam nebyl žádný. To bude i důvodem, proč jsem jela napravo – neměla jsem koho napodobit.
Krátce na to se mi povedlo objet kruhový objezd z leva doprava. Respektive jsem potřebovala odbočit vpravo, tak jsem to tam vzala rovnou. Naštěstí se jednalo pouze malinký kruháč na vesnici, takže se nikomu nic nestalo, avšak i tak celá doprava zastavila a všichni s otevřenou pusou hleděli, co to provádím…
Obdobné historky bude mít asi každý z nováčků na anglických silnicích, avšak věřím, že si rychle zvyknete.